Wednesday, March 6, 2013

Aku yang kelam dan gabra

Cerita lama punya aku baru nak cerita.

Jumaat lepas, aku balik Perak utk menghadiri pernikahan kawan baik aku masa sekolah menengah.
Aku amik half day hari tu. Tengah hari tu aku gi ke Aeon Wangsa Maju nak cari hadiah. Biasalah, last minute baru nak kedek2 cari. -____-
Ok perjalanan ok... tapi sampai je kat Aeon tu, apehal pintu masuk parking ni tutup? Ok move ke jalan depan and masuk pintu lain andddddddd,
"Eh, apehal keta beratur kat sepanjang tepi laluan parking ni??"
"Oh, mungkin ade servis basuh keta so, keta beratur utk dibasuh"
Jalan punye jalan...
Tekaan aku salah sekali.
Parking yg penuh. penuh sangat.
Itulah sebab sampai parking kat tepi2 td tu..
Sebab nape ramai? Sebab Aeon last member day.
Perghhhhh. giler penoh.
Yang aku tak tahan, boleh pulak ada lelaki2 yg bersenang-lenang dan berlegar-legar kat Aeon tu...
huhuhu. SEDIH aku tgk.
  
Selepas dapat hadiah, ape lg balik la wei! hahaha
Lepas hantar opismate balik, aku terus ke kedai minyak. Lepas dah isi nak pam tayar plak.
Ok... kegabraan bermula di situ.
"Eh, paku! omai omai omai.. Ape nak wat ni. Aku nak balik Perak jap lagi kot!"
Lepas pam, trus pecut balik rumah and trus call mak.
"Mak, cane ni? Tayar ade paku..Jap gi nak balik dah"
"Haaaa?? G kedai tayar cepat. Tukar tayar"
Ok. Aku g solat Zohor dulu pape pon. And call abah pulak.
"Bah, mcm mane ni? Tayar ade paku"
"Haaa. G kedai tayar soh tampal je.."
"Mak kate, tukar"
"Eh, nak buat ape tukar? Tayar baru lg tu.. tampal je"
"Oooo.. ok2.."
 Lepas tu, trusla gi ke kedai tayar. 

 
 
Tadaaaa.. dah  siap :)
 Alhamdulillah...
Kurang dah gabra..
Dalam bab kereta ni, bab maintenance aku blom mengaji lg kat abah.
huhuhu.
Takat tambah air, tu dah pas dah. hahaha



Sekian :)

0 comment: