Sunday, December 30, 2012

Cried baby!

Assalamualaikum pembuka bicara..

Sob3. Sob3..
Pehallak nih.. Nak sob sob bagai.
Itulah dia... Sob sob tu akulah tu. Semalam tanggal 29 Disember 2012 hari Sabtu, bermulalah hidupku sbg bujang.. huyoooooo.. bujang? kekeke.

Dulu2 aku terbayang-bayang mcm mane hidupnya membujang. hah! amik kau. terbayang sgt, skrg dah merasa.. Parent aku hantar smlm. Masa salam2 sayang2 semua tu ok je lagi.. lepas je diorang pegi, gilerlah keta aku banjir dek air mata aku yg jatuh bagai mutiara jernih. perggghhhh. Drama betul! Siyesly, aku tak expect aku akan sesedih itu.. huhu. Aku rasa mungkin sebab ini pertama kali aku duduk rumah sewa dgn org yg langsung aku tak kenal, lepas tu tmpat OJT aku tu pun takde kwn yg aku kenal. So, can u imagine? Selama hayat aku belajar ke, training ke apa ke... Aku tak pernah lagi survive seorang diri. If my parents not around mesti my friends ada.. Macam Job Camp Huawei dulu, stay rumah sewa jugak, tp dengan member2 class.. So, tak rasa sgt kesunyian tu. It was like study environment lagi. GCAP pun sama.. Rumah sewa ada org yg kenal. Kelas pon sama.. Jadik it was not a matter to me. But now! it matters to me.. Oh Ya Allah... Please give me strength to face this phases of life..

Mari story pasal housemate. Ekcelli, aku belom kenal pun siapakah gerangan ahli rumah ni. What I've been told by Faten, ada 5 org... 1 keja kat Arab and she returns once a year.. Aku tak sure betol ke tak. Let investigate abt it later.. hehe. 1 orang lagi a Cristian u know. I was shocked at the moment Faten told me. Skrg dia takde. Went back to hometown, Sabah if not mistaken coz celebrated Christmas.. 1 lagi Malay.. Tak tau nama. Smlm MIA but she was returned back home late at 11pm tak salah.. Time tu aku dah nak beradu dah kot.. So memang tak sempat aku nak bertaaruf bagai. Then, finally my roomate. Malay jugak. Her name is Azra.. Working at BSN. Hometown at PD. Info ni semua, Faten yg bagi. hik3.. So far, from her belongings, tengok macam ok. Hopefully. Aku takut sebenarnya coz aku bukanlah someone yg easily close to each other. That is one of my weakness. Bab membuat kawan ni aku mmg lambat sikit. Kadang2 kalau orang tak tegur, aku mmg lambat la nak jadik initiator.  hehehe. Take time sikit. haha! Nak take time apa aku pun tak tau. Cehhh!

Haaaaa.. one more thing is... Space untuk park kereta. Adoyai! Guards here, most of them are Philippines or Bangladesh. If Im not mistaken from the way they were talked. Tak berapa nak paham. huuu.  Communication barrier neh. ;p Ok, semalam aku nak park kereta tp takde space untuk aku walaupun hakikatnya banyaklah sangat space yg empty. They said mesti kene register dulu kat HR office. Ok fine. Bila tanya mana office, diorang cakap tutup. Aiyooo. Cakaplah awal2 office tutup. Then, diorang suruh pakai visitor parking lot. Ok agree jelah. Kena tinggal license then, kene letak sign "visitor" dlm kereta. Kenelah aku patah balik ke kereta dalam hujan yg lebat. Nasib guruh kilat takde. Bila dah settle, lega.. Tapi...... jauhnya amat dari blok aku. Aku stay kat blok C. Nun hujung skali. Visitor parking kat blok A. Hamek kau jauh gle kene jalan. Lagi smlm dgn hujan lebatnya. Habis kuyup walaupun payung itu ada. Hari pertama aku memang sangat mabelles!

Sekarang sudah pukul 8.07a.m.. Nak makan ape ni?! Lapar tapi selera takda. Camna? haha. Rasa nak makan biskut je kot. Lunch nnt makan nasi+telur sudah. hehe. Bujang kan.. :p Terbaik punya plan. hehe. Siyes, sangat2 rindu rumah, rindu mak abah. Kawan takde. Nak g tegur akak tu tp akak tu pun mcm aku. Dok perap dalam bilik. :( omaigod omaigod. Ayaq mata jgn jatuh please! Lambat sgt pulak rasa nak hari Rabu ni. Ke aku yg nak dtg sini cepat sgt. Tp betollah. Kalo dtg Isnin, Mak jaga budak2. Selasa plak mak abah hantar adik balik skolah. Tinggal Ahad je. A,ah napela aku tak datang Ahad. Aiseh.. Takpela.. At least boleh aku explore jalan habis-habisan. Explore kedai2... Kena belajar sedapkan hati sendiri. Kalau tak asyik pikir nak banjir je. Huwaaaaaaaa!

Be optimistic! Be motivated person. I must learn to live without mak n abah. Come on! Kawen tu lain ok. Dah ada tersayang stay kat sisi, lain dah.. Sebab tu nak kawen cepat2. hehee.. Tapi calon takdak! Eottoke???? Takpe lah.. Sabar menanti. Doa tanpa henti. InsyaAllah. Muncullah jejaka idaman itu. :):):):)

Ok. Sampai sini shaja coretan aku. Nak breakfast la. Lapaq seyh!
Adios..

Assalamualaikum.
Sekian :)

0 comment: