Saturday, January 5, 2013

Kuala Lumpur

These are Malaysia's proud towers. KL tower & KL twin tower.
And this is Kuala Lumpur.

Currently, aku tinggal kat Sentul, KL. Bandar Baru Sentul.
For what?
For the on-job-training purpose so that I have to rent a room to stay.

Bukanlah aku nak bangga sbb aku bukan org KL pon. Tp, aku penah menjadi penduduk KL selama hampir 6 tahun. Sebab aku belajar kat yuyayei Gombak dulu + PJ skali mase foundation. Tp dulu tu duduk hostel. Suasana die agak berbeda sikit.
Now, aku kat rumah sewa. What I realized everyday is, bunyik kereta tu of course lah kan. Twenty pour hours bunyik keta. Ni bunyik pet..pet..pet.. org yg jual roti tak silap aku. Mcm dlm iklan Fisherman's Friend tu...Before tido, ade. Bgn pagi2 pon ade. MasyaAllah! Ini lah Kolumpo. Tak merasa la sunyi sepi yg aman damai. huuuuu.

Ok.
Semalam aku agak cuak bila mana aku hampir bergesel ngan keta sebelah iaitu teksi.
Lampu isyarat merah. Then, I supposed to stop la kan till it green barulah jalan. Aku adalah org yg berada di depan skali dan keta aku ke kanan jalan sikit. (Jalan tu sbnr 1lane je tp sbb besar org buat 2-3lane). Semasa aku tgh sabar menunggu, adalah dlm 2-3 kereta yg terus memecut laju melanggar lampu merah tersebut. Aku mmg tau lampu merah situ amatlah lama. Then, dgn rakusnya, aku pon nak rapat ke kiri sikit sbb nak kona kiri lah. Opocot! Brek mengejut aku. Blind spot. Aku nmpk teksi kuning ada jgk kat sblh. Oh Alhamdulillah. Nyaris tak langgar. Walaupun dh sikit cuak, aku terus jgkla melanggar lampu merah. Teksi td pon skali jugak. Aku U-turn, dia pun U-turn. Masa U-turn tu dia honk. Igtkan suruh benti tp dlm hati aku mane langgar pon td. Kat side mirror aku leh nampak lg jarak keta dia ngan aku. How come kn?? Kalo dah langgar mesti keta dia betol rapat sebelah aku. Jadi, aku pon wat bodo bodo je jalan. Then smpai kat traffic light lg, aku masuk kiri dia terus. Ok kat situ aku assumed dia tak heran dah. So done. InsyaAllah. In case, dapat laporan ke apa, dia pon slah jugak sbb dia langgar lampu merah too. Tp lantak kat dia. Yg penting aku salah.

Moral:
Taknak langgar lampu merah lg. Biarlah diorang sume laju je melanggar, tp jgn ikut diorang. huhu.
Niat tak baik bawa padah. :(:(:(
Jadi, beringatlah. Biar lambat asal selamat.

Hari ini parents ku dtg..
Mungkin tengah hari nnt sampai.
Menghantar tilam baru dan sedikit keperluan lain.
Sekarang aku tido atas toto. Sakit tulang belakang. Pagi2 asyik batuk (sejuk simen agaknya).
Terima kasih mak abah sbb concern sgt kat anaknya ini.
Love u both!

Sekian :)

0 comment: